Conopida gratinata

Aceasta reteta am gasit-o acum vreo juma’ de an intr-o revista, aveam conopida in casa si am zis sa o incerc…Nu va pot spune ce mult mi-a placut si am „raspandit” reteta prietenelor; binenteles ca le-a cucerit papilele gustative si lor🙂 Acum e randul vostru…

Ingrediente:

  • 1 conopida potrivita
  •  1 ceapa mare
  • 2 catei usturoi
  • 3 cartofi mari
  • 200 gr. bacon
  • 2 linguri ulei de masline de preferat
  • 150 gr. cascaval ras
  • 50 gr. unt
  • 200 ml. supa de legume
  • sare
  • patrunjel verde daca ai.

Prepari asa: desfaci conopida in buchetele, le speli cu apa rece si le lasi in apa cu sare pt 15 min. Apoi le oparesti timp de 5 min si le scurgi intr-o strecuratoare. Intre timp fierbi cartofii intregi in apa cu sare, ii scurgi, ii cureti de coaja si ii tai rondele subtiri. Separat calesti in uleiul bine incins ceapa feliata subtire doar cat sa se inmoaie putin o scoti deoparte si rumenesti baconul taiat felii fara a le usca. Apoi ungi un vas termrezistent cu unt, il tapetezi cu feliile de cartof, adaugi conopida si presari printre ele ceapa calita, baconul rumenit cateva felii de cartofi si usturoi zdrobit. Adaugi restul de unt taiat bucatele, supa de legume si bagi vasul in cuptorul bine incins pt cca30 min.

Scoti vasul, presari cascavalul ras si mai dai la cuptor 10 min.

Pofta buna!

P.S.- nu am mai apucat sa fac o poza si dupa ce am taiat din ea, s-a mancat rapid!

Acest articol a fost publicat în Fel II și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Conopida gratinata

  1. Mihela spune:

    Foarte bine arata…. mi s-a facut pofta😦

  2. iulia spune:

    Imi place la nebunie conopida, o sa incerc sambata reteta asta :-)) Poate gasesti printre retetele tale ceva rapid pt gatit in timpul saptamanii, pentru ca de obicei am doar o jumatate de ora la dispozitie sa pun ceva pe masa…daca se poate …si mai putin :-)) oricum… O sa iti spun cum mi-a iesit conopida…

    • Lavinia Albu spune:

      Daca iti place conopida, atunci musai trebuie sa incerci reteta asta! O sa vad ce retete mai am, si mai rapide, si mai bune si am s ale postez! Urmarete blogul!!!

  3. iuli spune:

    lavi ,arata super retele tale!!

  4. carmen spune:

    Aseara am gatit si eu conopida gratinata..chiar este super buna. Si lui Marius i-a placut, el nefiind un mare fan conopida.
    Imi plac retetele tale, Lavi sunt rapide si gustoase.

    • Lavinia Albu spune:

      Super Carmen! ma bucur ca iti plac retetele mele si ca le si incerci! Eu sunt mare fan conopida si o gatesc cu si mai mare drag🙂

Lasă un răspuns

