Tocana siciliana

Nici nu stiu cum sa va zic, cum sa va povestesc cat de buna e tocana asta, ca sa o incercati si voi…vorba vine tocana, nu e tocana ….e o super mancare aromata si gustoasa… Este o mancare satioasa si merge de minune cu un pahar de vin rosu!

Ingrediente:

  • 800 gr. carne de porc sau vitel
  • 25 gr. unt
  • 3-4 catei usturoi
  • 1 legatura patrunjel verde
  • coaja de lamaie
  • 2 pahare vin alb
  • 200 gr. orez
  • 1 ceapa
  • 1 ardei gras rosu
  • foi de dafin
  • rosii din suc de rosii
  • 100 gr. masline fara samburi
  • putin ulei
  • sare si piper

Tai carnea si o rumenesti in unt amestecat cu ulei. Pui sare si piper, adaugi ceapa tocata, usturoiul taiat cat mai marunt, patrunjelul, ardeii taiati feliute, 2-3 foi de dafin si 2 bucati de coaja de lamaie. Stingi totul cu 2 pahare de vin si lasi sa fiarba timp de 15 minute.

Adaugi rosiile (daca nu sunt din sucul de rosii, le cureti de pielita si de samburi si le tai bucatele), maslinele si 1/2 l. apa. Continui fierberea inca 3/4 ora, pana ce carnea e bine fragezita.

Pe un platou asezi orezul fiert (in multa apa cu sare si strecurat). Deasupra pui cateva bucati de carne si sos. De jur-imprejur, torni sos de la tocana pt un aspect mai placut si eventual cateva masline. Pofta buna!

P.S. – atat de buna a fost ca pana si mica mea printesa a fost nerbdatoare sa o guste🙂

Acest articol a fost publicat în Fel II, Reteta saptamanii și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Tocana siciliana

  1. Mihaela Cena spune:

    O explozie de arome si texturi……nebunie!!!!

  2. Iulia spune:

    Inca de cand ai postat reteta asta mi-a fost pofta de ea, asa ca azi am facut-o…foarte buna. Dar cand am adaugat vinul si a inceput sa fiarba…mirosea a vin in bucatarie…ma gandeam ca am pus prea mult, sau ca e prea aromat si ma gandeam cum o sa servesc o mancare cu gust de vin? Pana la urma a disparut mirosul de vin si alte arome au iesit la suprafata..ce mai, delicioasa mancarea asta!

    • Lavinia Albu spune:

      Exact asta mi-am zis si eu cand am gatit-o : Doamne cum sa mananc vin?:)) Insa….rezultatul a fost peste asteptari si vise:))

Lasă un răspuns

