Chiftele cu sos si piure de cartofi

Weekendul acesta ne-am rasfatat cu chiftele ( noua tare ne mai plac si se mananca rapid!!!). Am facut niscai poze si acum vi le impartasesc ca na, poate-poate faceti si voi…nu veti regreta! 🙂

DSC_0016

Ingrediente:

  • carne tocata amestec ( eu am avut 350gr)
  • 1 ou
  • cartofi
  • 2 felii paine
  • sare, piper,usturoi granulat, marar
  • 1 ceapa
  • sos de rosii
  • rosii (proaspete sau  din conserva, eu am folosit din conserva)
  • 1 lingurita zahar
  • apa
  • busuioc
  • ulei
  • lapte/unt

Pentru inceput facem chifteluele: amestecam carnea cu oul, cartofi dati pe razatoarea mica si scursi bine, 2 felii paine inmuiate in apa si stoarse bine (fara coaja), sare, piper, usturoi granulat, marar si putina ceapa tocata marunt. Din acest amestec se fac bile de chiftele care se prajesc in ulei incins. Se scot si se pun pe o farfurie tapetata cu servetele pt a se lua surplusul de ulei de pe ele.  Apoi ne ocupam de sos ( foarte simplu si acesta): se caleste restul de ceapa si se adauga sosul de rosii, o jumatate cana de apa, rosiile, zaharul (acestea taie din aciditatea rosilor), busuiocul, sarea si piperul si se amesteca toate, apoi se lasa la foc mic aprox 10 min timp in care mai amestecam din cand in cand. Cand incepe sa se ingroase sosul adaugam chiftelele si mai lasam la foc mic 1-2 min pt a se intrepatrunde aromele.  Se face apoi piureul din cartofii scursi bine, impreuna cu laptele si putin unt, plus putina sare.

Pofta buna!!!

DSC_0017

DSC_0013

Acest articol a fost publicat în Fel II și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Chiftele cu sos si piure de cartofi

  1. Roxana zice:

    Delicios! Am sa fac si eu azi!

Lasă un comentariu